Ewidencja, Świadczenia i Informacja
Do głównych zadań Działu należy: - Zapewnienie prawidłowego wypełniania kart rejestracyjnych,
- Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy oraz przyznanie świadczeń w związku z utratą pracy,
- Obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku,
- Obsługa bezrobotnych bez prawa do zasiłku,
- Obsługa osób niepełnosprawnych,
- Wprowadzanie danych bezrobotnych i poszukujących pracy do bazy komputerowej oraz ich uaktualnianie,
- Sprawowanie merytorycznego nadzoru nad prowadzeniem i uaktualnianiem akt osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy,
- Ustalanie statusu i sporządzanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
- Kierowanie osób rejestrujących się na pierwszą wizytę do pośrednictwa pracy,
- Wydawanie odpowiednich zaświadczeń uprawnionym osobom,
- Opiniowanie odwołań od decyzji,
- Gromadzenie informacji dotyczących zadań i usług PUP,
- Udostępnianie interesantom PUP informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów i tym podobnych,
- Udzielanie interesantom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy,
- Realizacja postanowień umowy:
- o systemie ubezpieczeń społecznych,
- o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
- o ochronie danych osobowych.