Wydziały

Ewidencja, Świadczenia i Informacja

Do głównych zadań Działu należy:
  1. Zapewnienie prawidłowego wypełniania kart rejestracyjnych,
  2. Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy oraz przyznanie świadczeń w związku z utratą pracy,
  3. Obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku,
  4. Obsługa bezrobotnych bez prawa do zasiłku,
  5. Obsługa osób niepełnosprawnych,
  6. Wprowadzanie danych bezrobotnych i poszukujących pracy do bazy komputerowej oraz ich uaktualnianie,
  7. Sprawowanie merytorycznego nadzoru nad prowadzeniem i uaktualnianiem akt osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy,
  8. Ustalanie statusu i sporządzanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
  9. Kierowanie osób rejestrujących się na pierwszą wizytę do pośrednictwa pracy,
  10. Wydawanie odpowiednich zaświadczeń uprawnionym osobom,
  11. Opiniowanie odwołań od decyzji,
  12. Gromadzenie informacji dotyczących zadań i usług PUP,
  13. Udostępnianie interesantom PUP informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów i tym podobnych,
  14. Udzielanie interesantom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy,
  15. Realizacja postanowień umowy:
    1. o systemie ubezpieczeń społecznych,
    2. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
    3. o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
    4. o ochronie danych osobowych.